“Goedemiddag u spreekt met hét gezicht van de organisatie.” Als receptionist(e) ben jij het eerste aanspreekpunt van het bedrijf. Zowel in levenden lijve als via de telefoon.
Met de Receptionist(e) opleiding doe je alle kennis op die nodig is om goed te kunnen functioneren als receptionist. Van omgaan met de Office programma’s tot het kunnen uitvoeren van secretariële vaardigheden zoals agendabeheer of het organiseren van evenementen. Je leert het allemaal tijdens de opleiding Receptionist(e).
Mij niet bellen
Als receptionist(e) bestaat een groot deel van jouw werk uit telefoneren. Begin je een gesprek met goeeeeeeeedemiddag? Of sluit je een gesprek af met ‘houdoe’? Tijdens de Receptionsit(e) opleiding leer je de do’s en don’ts. Je leert hoe je een telefoongesprek correct afhandelt. Ook zaken als internationaal telefoneren en telefonisch vergaderen komen voorbij tijdens de opleiding Receptionist(e).
Don’t make me use my receptionist voice
Pretending to be polite is exhausting… Het niet altijd makkelijk om in iedere situatie vriendelijk te blijven. We got you! Tijdens de Receptionist(e) opleiding leer je namelijk ook de verschillende omgangsvormen herkennen in specifieke situaties. Je leert het verschil tussen ergernis, irritatie en frustratie en ontdekt hoe een conflict ontstaat en hoe je een conflict hanteert. Nice! Jij laat je niet gek maken en staat iedere klant gewoon vriendelijk te woord.
Kantoortechnologie in de Receptionist(e) opleiding
Als receptionist(e) moet je natuurlijk ook met kantoortechnologie kunnen omgaan. Op de old school manier met pen en papier is niet meer gewenst tegenwoordig. Tijdens de Opleiding Receptionist(e) leer je daarom werken met de veel gebruikte Office programma’s. Je gaat aan de slag Excel, Word Powerpoint, Outlook en OneNote.
Vergroot óf fris je kennis op met de opleiding Receptionist(e). Na afronding weet jij de ins en outs van het vakgebied! Very Nice.